Picnic zal naar verwachting in Duitsland dit jaar een omzet van 40 miljoen euro bereiken. Reden voor Duitse supermarktketen Edeka om te analyseren of het zijn rol binnen de Nederlandse online super kan uitbreiden. Dit meldt Lebensmittel Zeitung.
Edeka’s regionale dochter en Picnic’s toeleverancier Rhein-Ruhr heeft de optie om zijn aandelen (nu 35 procent) binnen Picnic Duitsland stapsgewijs tot 2022 verder uit te breiden. Daarnaast zou Edeka een groter belang in Picnic internationaal overwegen.
Nog geen winst
Picnic draait volgens Lebensmittel Zeitung per week ongeveer een omzet van een miljoen euro. Voor het hele jaar komt de omzet tussen de 35-40 miljoen euro te liggen, maar er wordt nog wel veel verlies gemaakt en het zal ook nog wel even duren voordat winst in zicht komt, schrijft Distrifood. De supermarktreus zou daarom hebben bedongen om uit Picnic te kunnen stappen als winst maken uitblijft.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
‘Edeka wil mogelijk rol bij Picnic uitbreiden’
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.