De Bijenkorf gaat reorganiseren. Binnen het gehele bedrijf verdwijnen 190 van de 2.200 arbeidsplaatsen. Wel investeert het warenhuis in e-commerce.
De banen verdwijnen ten gevolge van de coronacrisis. Op het hoofdkantoor vervallen 35 van de 450 arbeidsplaatsen. In een persbericht laat ceo Giovanni Colauto weten het besluit te betreuren: ‘De realiteit is dat de economische verwachtingen niet rooskleurig zijn en wij onze kosten moeten reduceren en dus ook het aantal arbeidsplaatsen moeten verminderen. Dit is pijnlijk voor de mensen die het betreft omdat het extra onzekerheid betekent in deze toch al moeilijke tijd. Het spijt mij dan ook dat ik hen dit slechte nieuws moet brengen.’
E-commerce
Het afgelopen halfjaar groeide de online omzet met tientallen procenten, in zowel Nederland, België als Duitsland. De Bijenkorf investeert extra in mensen en middelen om de online positie in Nederland en België versneld uit te bouwen. Daarnaast lanceert het warenhuis in september een Franstalige webshop in Wallonië. Later dit jaar worden ook de digitale deuren van de webshop in Frankrijk geopend.
Klantbeleving
Naast de focus op de online shop, investeert het bedrijf ook in klantbeleving en duurzaamheid. In juni opende daarom de Patisserie in Amsterdam en momenteel wordt er gewerkt aan een nieuwe cosmetica-afdeling in Den Haag. In Maastricht is tijdens de sluiting van de winkel vanwege corona de verlichting vervangen voor duurzame LED-verlichting.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
190 banen op de tocht bij de Bijenkorf
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.