Twinkle | Digital Commerce

Handelsvolume Zalando stijgt met een derde

2020-07-27
1000562
  • [nieuws]
  • 1:15

Zalando heeft naar eigen zeggen een sterk tweede kwartaal achter de rug. De GMV van de Duitse fashionretailer steeg met een derde (32 tot 34 procent) naar zo’n 2,7 miljard euro.

Ook de eigen omzet nam ruim toe, met 26 tot 28 procent tot iets meer dan 2 miljard euro. De aangepaste brutowinst komt uit op 200 tot 220 miljoen euro. Vorig jaar was dit nog iets meer dan 100 miljoen euro.

Op basis van deze cijfers gaat de nummer 4 van de Twinkle100 uit van een handelsvolume die dit jaar zo’n 20 tot 25 hoger moet uitkomen dan vorig jaar, toen de GMV op 8,2 miljard euro uitkwam.

Nelson Schoenen goes Zalando

Tegelijkertijd met de kwartaalcijfers kondigt Zalando aan dat het de Nederlandse schoenenretailer Nelson Schoenen heeft aangesloten op zijn Partner Programma. Dat is de eerste Nederlandse retailer met meerdere merken die op het platform is aangesloten. Robert Herbermann, coo bij Nelson Schoenen licht toe: ‘Het is onze ambitie om aanwezig te zijn waar onze klanten zijn. Dat wil zeggen in het straatbeeld en om de hoek van onze klanten, maar ook en steeds meer online.’ Marketplace integrator ChannelEngine heeft Nelson Schoenen geholpen met het aansluiten op het Partner Programma van Zalando.

In het tweede kwartaal werden 180 nieuwe partners toegevoegd aan het Partner Programma van Zalando. Binnenkort is ook ARKET, een merk van H&M Group, via Zalando beschikbaar.

Lees ook: Nelson Schoenen: 'Ons spel klopt' (Twinkle 3 2020)