Online super Picnic gaat producten aanbieden voor dezelfde prijs die klanten betalen in hun lokale Albert Heijn of Jumbo.
Picnic matcht al jaren de laagste online prijzen van Albert Heijn, Jumbo en/of Plus. ‘Omdat deze over de jaren steeds meer lokaal gingen prijzen, wilden we hen ook lokaal gaan matchen’, legt pricing-specialist Bob Michels van Picnic uit aan Superscanner. Voor zo’n honderd producten geldt nu een lokale prijs. Zo kost bijvoorbeeld Maggi Groentesaus mix in Tilburg 88 eurocent en in Amsterdam 85 eurocent.
‘Dit stond al langer op ons verlanglijstje’, vertelt Michels. ‘Maar tot nu toe was het technisch nog niet mogelijk. Inmiddels is de software gereed en kunnen we automatisch ook de lokale prijzen matchen.’
Dynamisch prijzen, zoals naar houdbaarheidsdatum, voorraadniveau’s en het weer, zit er voorlopig niet in. ‘We hebben af en toe al wat ‘op=op’ aanbiedingen die vaak gepaard gaan met het seizoen, zoals speelgoed of wegwerpbarbecues. We kijken natuurlijk ook naar verschillende manieren om voedselverspilling tegen te gaan, zo maken we gebruik van het concept ‘koopjesbak’ waarin artikelen worden verkocht tegen een lagere prijs omdat we die anders moeten weggooien.’
Picnic is niet de eerste online supermarkt die begint met lokale prijsdifferentiatie. Jumbo voert al enkele jaren andere prijzen per vestigingsplaats. Ook Plus voert lokaal verschillende prijzen voor producten die onder hun eigen huismerk vallen.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Picnic gaat lokaal prijzen
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.