Twinkle | Digital Commerce

Mango deelt online omzet met franchisers

2020-07-27
1000562
  • [nieuws]
  • 0:54

Modebedrijf Mango gaat een deel van zijn uit e-commerce behaalde omzet delen met zijn franchisenemers in Spanje, Frankrijk en Nederland. Het initiatief gaat met terugwerkende kracht in per 1 januari dit jaar.

Daniel Lopez, directeur van Expansie & Franchising bij Mango, vindt de zet ‘eerlijk’. ‘De fysieke winkels zijn onmiskenbaar verantwoordelijk voor de aanzienlijke groei van de online business. Veel van de transacties die bij onze e-commerce terechtkomen, komen voort uit het bezoek van onze klanten aan onze fysieke winkels’, stelt hij. Ook maakt dit initiatief het mogelijk voor Mango om nauwer samen te werken met zijn franchisenetwerk en de ontwikkeling en implementatie te versnellen van nieuwe omnichannelinitiatieven, zoals de click & collect-service (afhalen van online bestellingen met gebruik van de voorraad van fysieke winkels).

Vanaf 2021 en zodra het project succesvol is voortgezet, is de moderetailer van plan om het delen van de e-commerce omzet uit te breiden naar Mango-franchisers in andere landen.

Lees ook: Mango bedient (online) wereld vanuit Barça