De Spaanse moderetailer Mango heeft een nieuw uitvoerend directeur e-commerce aangesteld. Marlies Hersbach is sinds gisteren verantwoordelijk voor de e-commercetak. Ook heeft de retailer het online kanaal uitgebreid naar twaalf nieuwe landen.
Volgens het bedrijf zelf versnelden de online activiteiten hun groei in 2023 en overschreden ze voor het eerst de grens van 1 miljard euro aan inkomsten. Dit komt overeen met 33 procent van de totale groepsomzet.
Meer dan 120 markten
Het bedrijf wil die groei versterken door twaalf nieuwe markten te betreden: Angola, Belize, Brunei, Equatoriaal-Guinea, Gabon, Gambia, Honduras, Laos, Mongolië, Nieuw-Zeeland, Papoea-Nieuw-Guinea en Togo. Elena Carasso, Online en Customer Director bij Mango, zegt hierover: ‘Sinds de oprichting van ons online kanaal is het altijd ons doel geweest om de hele wereld te bereiken om dichter bij onze klanten te zijn. Vandaag, bijna 25 jaar na onze e-commercelancering, zijn we aanwezig in meer dan 120 markten wereldwijd, met een online verkoopkanaal dat beschikbaar is in 25 talen.’
Strategische pijler
Hersbach was voorheen Mango’s International Retail Director voor Frankrijk, waar zij toezicht hield op de winkelstrategie voor de Franse markt. Deze nieuwe benoeming van Hersbach is onderdeel van het Strategisch Plan 2024-2026 van het bedrijf, dat streeft naar een omzet van meer dan 4 miljard euro in 2026. Deze roadmap voorspelt volgens de retailer een sterke groei van de verkoop in de winkels, maar ook in het online kanaal, een strategische pijler voor Mango.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Mango benoemt nieuwe e-commerce manager en breidt online markten uit