Yeezy Supply, de webshop van de Amerikaanse rapper/ondernemer/mode-ontwerper Kanye West, krijgt een make-over. De shopping experience op dit vernieuwde online platform belooft ‘ongekend’ te worden. ‘Waarom mag internetkunst niet voortkomen uit een e-commerce website?’, aldus Nick Knight, de creatieve partner van West die de website ontwierp.
Binnen een maand gaat de opgefriste webshop live, zo valt op te maken uit de digitale teller die nu afloopt op de homepage van Yeezy Supply. Het treffen online bezoekers straks Kanye’s collectie schoenen, kleding en accessoires aan, maar kunnen ze bijvoorbeeld ook een 3D-model aankleden voor een indruk van een outfit. Plus het wordt mogelijk meer de interactie aan te gaan. ‘We zijn eraan gewend geraakt dat internet een platte, tweedimensionale plaats is. Maar internet is ook deze geweldige tool die iedereen in de wereld met elkaar verbindt: wat als we het zouden kunnen gebruiken om de mensen waar we naar kijken op het scherm te leren kennen?’, legt Knight uit aan Fast Company.
Op de website komt een selectie te staan van modellen van diverse lichaamstypen, zodat bezoekers zich hier daadwerkelijk mee kunnen identificeren, en zijn ook videogame-elementen toegevoegd. Bovenal willen West en Knight via de vernieuwde website van winkelen een vorm van kunst maken. ‘Mensen hebben kunst gemaakt in elk medium dat we zijn tegengekomen, maar op internet moet die nog verschijnen. En waarom zou die kunstvorm niet mogen voortkomen uit een e-commerce website?’
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Kanye’s kijk op e-commerce
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.