De Spaanse moderetailer Mango zet de verkoop van andere merken op zijn marktplaats na twee jaar stop.
Volgens Fashion Network hecht de retailer veel waarde aan zijn online kanaal, dat het afgelopen boekjaar 36 procent van zijn omzet vertegenwoordigde. De e-commerceactiviteiten in de eerste helft van 2023 groeiden met tien procent vergeleken met dezelfde periode vorig jaar. Toch stopt de retailer met het aanbieden van andere merken zoals Intimissimi en Rituals. ‘Het bedrijf heeft besloten deze complementaire merken niet langer aan te bieden aan zijn aanbod, met als doel zijn eigen verkoopkanaal en technologische mogelijkheden verder te verbeteren om betere klantervaringen te bieden’, legt Mango uit op Fashion Network. De marktplaats werd gelanceerd in zes markten: Spanje, Nederland, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Portugal en Frankrijk.
Met het openstellen van zijn platform voor merken van derden wilde Mango in 2021 zijn aanbod in bestaande categorieën uitbreiden. Maar het is nooit de bedoeling geweest om flink uit te gaan breiden als marktplaats. Elena Carasso, directeur klant en online bij Mango, gaf toen al aan: ‘Het is niet de bedoeling om een enorme marktplaats voor meerdere merken te worden, maar om ons commerciële aanbod uit te breiden met merken die passen bij onze positionering.’
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Mango stopt met de online verkoop van andere merken
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.