Twinkle | Digital Commerce

Omzet Mango herstelt dankzij e-commerce

2020-08-05
1000562
  • [nieuws]
  • 1:10

Ondanks de coronacrisis herstelt de omzet van Mango snel. Dat is vooral te danken aan de online verkopen, die met 50 procent stegen.

De omzet van het Spaanse modebedrijf is in sommige Europese markten weer op het niveau van het eerste kwartaal van 2019. De online omzet steeg tussen maart en juni met vijftig procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. In Nederland, Rusland en Zwitserland viel de omzet met 10 tot 14 procent terug. In België was dat maar vier procent.

Versnellen

Mango geeft in een persbericht aan dat het verwacht de recordomzet van 2019 te overstijgen. Dit omdat bovenstaande markten beter presteren dan verwacht, zo legt Toni Ruiz, ceo van Mango uit: ‘Deze markten presteren beter dan verwacht sinds het begin van de coronacrisis. Dit toont dat we de juiste keuze hebben gemaakt om de afgelopen jaren e-commerce- en omnichannel-intitiatieven te versnellen. We blijven profiteren van zoveel jaren aan inspanning en investeringen in de digitale transformatie van het bedrijf.’

Online verkopen maken zo’n 24 procent uit van de totale omzet van Mango, in totaal goed voor 564 miljoen euro in 2019. Het bedrijf voorspelde eerder dat het online aandeel zou stijgen naar 30 procent in 2020, maar stelt de verwachtingen nu naar boven bij. Vorige week maakte Mango bekend dat het een deel van zijn uit e-commerce behaalde omzet deelt met zijn franchisenemers in Spanje, Frankrijk en Nederland.