Zalando breidt zijn Connected Retail-programma, dat fysieke winkels in staat stelt hun aanbod op het platform van Zalando te verkopen, uit naar Polen, Zweden en Spanje. Ook verlengt het bedrijf zijn steunpakket voor stenen retailers tot eind 2020.
Bij monde van Carsten Keller, VP Direct to Consumer bij Zalando, zijn fysieke winkels het hardst getroffen door de crisis in de retailsector en is ondersteuning zonder meer van belang. ‘De crisis is vandaag nog niet voorbij en retailers ondervinden nog altijd merkbare gevolgen voor hun business: de consument keert maar langzaam terug naar de winkelstraten. Daarom hebben we besloten om niet alleen ons aanbod in onze bestaande markten, Duitsland en Nederland, te verlengen, maar ook om Connected Retail te lanceren in drie nieuwe Europese markten vanaf juli: Zweden, Spanje en Polen.’
Status
Half april dit jaar liet Jacintha de Graaf, regional lead Benelux bij Zalando, aan Twinkle weten 'tientallen aanvragen' gekregen te hebben van Nederlandse fysieke winkels die zich aan het platform wilden verbinden.
Het Duitse modeplatform telt momenteel ruim 1.800 winkels die zijn aangesloten via dit programma, waarbij dagelijks tot 41.000 bestellingen worden verstuurd. De meest succesvolle partners verzonden 6.400 bestellingen op één dag, aldus Zalando.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Zalando heeft Connected Retail-smaak te pakken
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.