Twinkle | Digital Commerce

Zalando: ‘Tientallen Connected Retail-aanvragen Nederlandse winkels’

2020-04-16
1000562
  • [nieuws]
  • 1:07

Sinds Zalando enkele weken geleden aankondigde het voor retailers makkelijker te maken om zich bij het Connected Retail-platform aan te sluiten, gaven tientallen Nederlandse winkels zich hiervoor op.

Stenen retailers kunnen via dat programma hun aanbod op het platform van Zalando verkopen. Normaal gesproken betalen deze winkeliers per bestelling een fee aan de nummer 4 van de Twinkle100, maar deze ziet daar – wegens de coronacrisis – tijdelijk vanaf. Voor veel fysieke retailers, die hun winkeldeuren dicht houden, zou dat een uitkomst kunnen zijn, aldus Zalando. Anderzijds is het voor de online kledingwinkel een manier om zijn platform uit te breiden.

‘Sinds de lancering van ons Connected Retail-aanbod op 31 maart, hebben we tientallen aanvragen gekregen van Nederlandse fysieke winkels die we momenteel integreren in het platform’, vertelt Jacintha de Graaf, regional lead Benelux bij Zalando.

Overigens vult Zalando dat Connected Retail-aanbod van 31 maart nu wat meer aan. Zo worden uitbetalingen sneller gedaan om te zorgen voor een betere cashflow van de partners. En krijgen partners tot 2020 meer zichtbaarheid op het platform met behulp van Zalando Marketing Services.

De handelsvolume van Zalando zal in het eerste kwartaal naar verwachting met zo’n 13 à 14 procent toenemen. Ter vergelijking: in het zelfde kwartaal vorig jaar steeg de GMV met 23,1 procent.