Twinkle | Digital Commerce

Forever 21 keert terug naar Europa

2020-06-18
1000562
  • [nieuws]
  • 1:15

Het Amerikaanse Forever 21 waagt opnieuw een kans in de Europese en Britse e-commerce. Vorig jaar trok de keten zich door financiële problemen terug.

De herlancering maakt deel uit van de expansiestrategie van het merk, waarbij de keten zich vooral op e-commerce richt. Vorig najaar trok Forever 21 de stekker uit alle activiteiten in Europa en Canada nadat het bedrijf faillissement aanvroeg. De bedoeling is dat de expansie een ‘naadloze winkelervaring’ brengt die is afgestemd op elke markt, zo weet FashionUnited.

Succesvolle uitrol

De nieuwe wereldwijde strategie van Forever 21 is om te groeien door grensoverschrijdende e-commerce met internationale verzending naar belangrijke markten vanuit de Amerikaanse fulfilmenthub. De uitbreiding volgt op de succesvolle uitrol naar markten in Azië en Latijns-Amerika eerder dit jaar. Sinds de implementatie van deze nieuwe aanpak heeft Forever 21 een "aanzienlijke stijging" gemeld in de conversieratio's en het aantal bestellingen in deze markten.

In de e-commerce oplossing wordt onder meer rekening gehouden met 95 verschillende valuta, meer dan 150 betaalmethoden, belastingen, communicatie in 21 talen, een breed scala aan verzendmethoden en een eenvoudig retourproces.

Tweede kans

Enkele maanden geleden hing het voortbestaan van het merk nog aan een zijden draadje. Vorig jaar september vroeg Forever 21 faillissementsbescherming via een Chapter 11-procedure in de Verenigde Staten. Op dat moment had het 800 winkels wereldwijd. In februari van dit jaar kreeg de keten een tweede kans. Vastgoedbedrijven Simon Property, Brookfield Property en Authentic Brands legden samen 81 miljoen dollar neer om het bedrijf op te kopen.