Twinkle | Digital Commerce

Kleertjes.com lanceert nieuwe site op nieuw fundament

2017-05-27
180101
  • 1:27

Kleertjes.com heeft een nieuwe website gelanceerd. Zowel aan de voor- als aan de achterkant zijn flinke wijzigingen doorgevoerd. ‘We kunnen nu onder andere makkelijker gaan verkopen op marktplaatsen’, laat ceo Siad Awwad weten.

Een kleine vier jaar na de vorige herlancering heeft Kleertjes.com zich weer in het nieuw gestoken. ‘We hebben een compleet nieuwe huisstijl’, aldus marketingmanager Sophie van Beijma. ‘Het is allemaal heel kleurig, heel vrolijk en heel speels. Niet alleen op de homepage, ook op de productdetailpagina’s en in de checkout. Fabrique Rotterdam tekende voor het design.’

Functionele stappen
Er zijn ook andere dan visuele wijzigingen aan Kleertjes.com. Van Beijma: ‘We hebben aanpassingen gedaan om het navigeren te verbeteren en goede functionele stappen gezet. Zo is de checkout vereenvoudigd en is het makkelijker geworden om door te shoppen als je al een product hebt gevonden. Ook hebben we onze kindprofielen uitgebreid met merken. Gelukkig hebben we goeie feedback gehad tot nu toe.’

ID Interactive
Volgens Van Beijma’s baas Awwad heeft Kleertjes.com ‘strategisch gekozen voor een modern en flexibel platform’, ter vervanging van Hybris. De nummer 56 van de Twinkle100 ging in zee met ID Interactive uit Zwolle, dat zowel de nieuwe webshop als de nieuwe PIM-oplossing (product information management) bouwde. Awwad: ‘We kunnen nu makkelijker gaan verkopen op marktplaatsen als Amazon en Bol.com. Dat doen we nog niet, maar dat is zeker één van de plannen.’

Focus
Van Beijma noemt de ontwikkeling van een mobiele site – ‘waarschijnlijk gaan we eerst de nieuwe site optimaliseren’ – en de activiteiten in België belangrijke aandachtsgebieden van Kleertjes.com, dat dit jaar zijn commerciële organisatie (Hilversum) lostrok van het magazijn in Doetinchem. ‘We zijn helemaal klaar voor de volgende fase.’