Twinkle | Digital Commerce

Kieskeurig.nl breidt uit miljoenen producten en diensten

2017-05-27
180101
  • 1:39

Kieskeurig.nl lanceerde vorige week een nieuwe website, met een responsive design en een meer geavanceerde zoekfunctie. De komende tijd zal het productaanbod nog flink worden uitgebreid. Daarnaast investeert Kieskeurig.nl in het vergelijken van diensten.

Twinkle schreef al dat sinds de herlancering ook tuinproducten, klusmaterialen, drogisterijproducten en cosmetica te vergelijken zijn op Kieskeurig.nl. Manager Mirelle Bos zegt vandaag dat ook kantoorartikelen, herenkleding, kinderkleding, speelgoed en dierbenodigdheden zijn toegevoegd of nog worden toegevoegd aan de site. ‘We werken momenteel hard aan zowel de verbreding van het productaanbod, als aan een verdieping van het aanbod binnen bepaalde bestaande segmenten.’

15 miljoen producten en diensten
Naar verwachting heeft de vergelijkingssite van Sanoma er medio september ruim 15 miljoen producten bij, aldus Bos. 'Daarnaast zijn we de energievergelijker binnen Kieskeurig.nl aan het optimaliseren. Het is een eerste stap naar het vergelijken van diensten.
Dit najaar zullen we een eigen vergelijker op het gebied van energie en zorgverzekeringen lanceren. In 2015 zal deze worden uitgebreid met andere financiële producten.'

Videokoopgidsen
Volgens Bos investeert Kieskeurig.nl ondertussen in de verbetering van verkoopondersteunende informatie. ‘In samenwerking met Besteproduct.nl maken we zogenoemde videokoopgidsen bij productgroepen. Hierin leggen we in een paar minuten aan de bezoeker uit waarop ze moeten letten als ze een product willen aanschaffen. Ook tonen we de mogelijkheden van producten en geven we tips. We hebben videokoopgidsen van elektronicaproducten, huishoudelijke apparaten en gereedschappen. Ook zijn we gestart met het tonen van videoreviews, in samenwerking met NUtech.nl. In de komende maanden zullen we deze informatievoorziening verder uitbreiden met onder andere uitpak- en gebruikersvideo’s, reviews van experts, gebruiksaanwijzingen en andere relevante informatie.’

Verkoopcommissie
In navolging van Vergelijk.nl en Beslist.nl introduceerde Kieskeurig.nl afgelopen najaar een directe koopoptie op zijn site: Checkout. Bos laat weten dat er momenteel 23 webwinkeliers gebruik maken van de service, in 350 productgroepen. Sinds 1 mei werkt Kieskeurig.nl voor dit model met een vaste verkoopcommissie (cps) van 2 procent. Daarnaast wordt standaard 0,99 euro aan handling-kosten in rekening gebracht.