Twinkle | Digital Commerce

Onderzoek voor de Twinkle100 gestart

2020-05-14
1000562
  • [nieuws]
  • 1:27

Jaarlijks rangschikt Twinkle de grootste online verkopers in Nederland. De enquêtes voor de dertiende Twinkle100 zijn zojuist verstuurd.

De nieuwe editie biedt plaats aan 250 online productverkopers, met extra nadruk op de eerste honderd. Maatgevend voor de ranking zijn de Nederlandse online verkoopresultaten in 2019, ex btw en na aftrek van retouren. In de laatst verschenen editie lag de ondergrens voor opname op 6,1 miljoen euro. Die uitgave was goed voor veel aandacht in de media, wat de impact van de Twinkle100 onderstreept.

Korte enquête, veel regie

Om tot de nieuwe lijst te komen, hebben vele honderden bedrijven vanmiddag een enquêteformulier ontvangen. We hebben geprobeerd het eenvoudig te maken, door de enquête kort te houden.

Bedrijven hebben de mogelijkheid om input te geven voor de tekst op hun profielpagina in de Twinkle100. Zo kunnen zij de redactie actief wijzen op belangrijke wapenfeiten en nieuwswaardigheden in het afgelopen jaar.

We realiseren ons dat er sindsdien veel is gebeurd. We hebben daarom ook een vraag opgenomen op de impact van de huidige coronacrisis op de bedrijfsresultaten. En over de omzetverwachtingen voor 2020.

Hogeschool van Amsterdam

Voor de totstandkoming van de Twinkle100 werkt de redactie samen met het Centre for Market Inisghts (CMI). Dat is het onderzoeksbureau van de opleiding Commerciële Economie en het lectoraat Online Ondernemen, onderdeel van de Hogeschool van Amsterdam. Het CMI onderwerpt ’s lands grootste online verkopers aan een analyse van onder andere keurmerken, betaalmethoden en bezorgkosten.

Ken je of ben je?

Hoort je bedrijf ook thuis in de Twinkle100? Of ken je een online verkoper die de redactie misschien over het hoofd ziet? Laat dat dan weten aan projectleider Arjan van Oosterhout. Dan sturen we alsnog een enquêteformulier toe.

Heb je wel een enquête ontvangen? Succes bij het invullen!