Twinkle | Digital Commerce

E-commerce Douglas stijgt met 40 procent

2020-08-13
1000562
  • [nieuws]
  • 1:11

Hoewel Douglas in de eerste negen maanden van dit jaar een omzetdaling van 7,5 procent noteert, is er online wel een fikse groei te zien. De online omzet groeide met bijna 40 procent naar 540 miljoen euro.

In alleen het derde kwartaal zag Douglas de online verkoop zelfs met 70 procent stijgen. Het aantal nieuwe online klanten steeg zelfs met 90 procent. In de eerste negen maanden van dit jaar maakte online verkopen 25,6 procent uit van de gehele omzet. In thuismarkt Duitsland was het aandeel zelfs 39,9 procent. In fysieke winkels daalde de verkopen met 17,2 procent. De aangepaste EBITDA is door de omzetdaling met 10,6 procent gezakt naar 264 miljoen euro.

Coronacrisis

De algehele omzetkrimp is volgens de parfumerie te wijten aan de coronacrisis. Zowel in maart, april en mei zag het bedrijf de verkopen afnemen. Sinds de versoepeling van de lockdown-maatregelen zijn de verkopen weer toegenomen. In juni kon het bedrijf weer een omzetstijging realiseren ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar.

Aanpassingsvermogen

Tina Müller, ceo van de Douglas Group vertelt in een persbericht: ‘We hebben ons in een vroeg stadium gericht op de e-commerce-activiteiten als onderdeel van de #FORWARDBEAUTY-strategie. In combinatie met ons vermogen om ons snel aan te passen en kostendiscipline zijn we erin geslaagd om Douglas veilig door de coronacrisis te loodsen.’