Twinkle | Digital Commerce

Etos op bol.com

2020-06-03
1000562
  • [nieuws]
  • 1:02

Bol.com biedt vanaf vandaag huismerkproducten van zusterbedrijf Etos aan. Consumenten kunnen op het platform onder meer terecht voor luiers, babydoekjes, zelftesten en andere intimiteitsproducten van het huismerk van Etos.

Dat een dergelijke samenwerking tussen de twee bedrijven eraan zat te komen, was eerder al duidelijk. Zo liet ceo Saskia Egas Reparaz eind vorig jaar weten aan BNR dat een comeback op bol.com in het verschiet lag. Comeback, omdat Etos in 2014 ook al een deel van zijn assortiment op bol.com aanbood. Enkele jaren later werd daarmee gestopt.

Nu is Etos dus weer terug op bol.com. De drogisterijketen noemt het een volgende stap in de digitale transformatie, zo begon Etos pas begin vorig jaar met een eigen webshop. ‘We zien dat de economie steeds meer verandert in de richting van een platformeconomie. Etos beweegt mee. Naast Etos.nl, zijn we met deze stap nog meer aanwezig in de digitale winkelstraat’, stelt Noor de Bruijn, die bij Etos verantwoordelijk is voor e-commerce en marketing. ‘We geloven daarnaast sterk in het menselijk contact en de helpende hand van de winkelmedewerker. Maar het succes zit ook in dáár zijn waar de klant is: soms is dat in de winkel, soms is dat online.’