De aankoop van beautyproducten via webwinkels in Nederland steeg afgelopen jaar met 130%. Dat blijkt uit een analyse van Klarna. Volgens de Zweedse betaaldienst kwamen de online verkopen in maart en april dit jaar 40% hoger uit dan tijdens de afgelopen Black Friday-periode.
De flinke groei van de online beautysector is vooral te verklaren door een stijgend aantal aankopen in de subsegmenten cosmetica (+428%), schoonheid- en gezondheid (+214%) en lichaams- en haarverzorging (+110%). Sinds maart zijn vooral de huidverzorgingsproducten, waar handcrème, handgels en handzeep onder vallen, populair. Een logisch gevolg van de RIVM-richtlijnen, verklaart Klarna.
Onder meer Parfurmerie.nl onderstreept het geschetste beeld. 'De online verkoop van onze beautyproducten steeg in het afgelopen jaar, voor corona, al met 70%. Door corona is sinds maart een enorme piek ontstaan. In de afgelopen twee maanden groeiden de online verkopen met 300%. Dit is vergelijkbaar met onze kerstpiek', stelt eigenaar Hugo de Groot.
Lees ook: Alibaba investeert in Klarna
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Beautyproducten vliegen over online toonbank
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.