Twinkle | Digital Commerce

Net-a-Porter start met verkoop beautyproducten

2017-05-27
180101
  • 1:16

Net-a-Porter breidt zijn aanbod uit met beautyproducten. De Londense webshop voor luxe kleding, schoenen en accessoires start woensdag met de verkoop van schoonheidsartikelen onder de naam 'Quintessential Edit'.


De producten voor de beautyafdeling van Net-a-Porter worden volgens De Standaard zorgvuldig geselecteerd. Onder andere de merken Aesop, Beauty Works West, Chantecaile, James Read, Natura Bissé, Philip B en Sarah Chapman zijn vanaf overmogen bij Net-a-Porter te koop.

Beauty meets fashion
Net-a-Porter, dat vorig jaar een omzetstijging van 55 procent noteerde, ziet de verkoop van beautyproducten als een logische stap. ‘Ons nieuwe assortiment past perfect in het idee van “beauty meets fashion” en sluit aan bij de producten die we al verkochten. Beauty is zo’n groot onderdeel van fashion’, zegt manager Alison Loehnis tegen The Sun Daily.

Investeringen
Net-a-Porter heeft vorig jaar flink geinvesteerd in expansie. Zo zijn in de Verenigde Staten, Hongkong en Londen nieuwe geautomatiseerde distributiecentra gerealiseerd. Hiermee was een bedrag van 22,9 miljoen pond gemoeid. Een andere investering was de overname van de Aziatische online moderetailer Shouke voor 6,6 miljoen pond (7,9 miljoen euro) in november 2011, waarmee Net-a-Porter de Chinese markt betrad. Shouke is onder de naam Outnet een jaar geleden opnieuw gelanceerd.

Verlies
Ondanks de enorme omzetstijging (naar 368 miljoen pond / 443,7 miljoen euro) draaide Net-a-Porter vorig jaar een verlies van 27 miljoen pond (32,5 miljoen euro). Het e-commerce bedrijf is sinds drie jaar in handen van Richmont (jaarverslag 2012) en het opende begin 2011 met Mr. Porter een webwinkel met mannenmode.