Twinkle | Digital Commerce

De digitale winkel van Albert Heijn staat nu op Schiphol

2019-11-24
1000562
  • 1:05

Na de speciale AH to GO twee maanden te hebben getest bij het hoofdkantoor in Zaandam, heeft Albert Heijn de digitale winkel nu op Schiphol geplaatst. De winkel is toegankelijk voor alle bezoekers van het vliegveld.

In september startte Albert Heijn met een pilot met de digitale winkel bij het hoofdkantoor in Zaandam. Deze AH to Go heeft geen scanopties en kassa. Door middel van het scannen van de (contactloze) betaalpas gaat de deur open, apparatuur scant vervolgens welke producten klanten pakken en meenemen, en betaling gaat automatisch dankzij technologie die samen met de Amerikaanse tech-startup AiFi en ING is ontwikkeld.

Makkelijk worden neergezet

Door de kleine oppervlakte van de winkel (14 vierkante meter) en het autonome karakter kan hij makkelijk neergezet worden op locaties waar (tijdelijk) behoefte is aan een kleine winkel. Alle bezoekers van Schiphol kunnen tot eind januari ‘de snelheid en het gemak ervaren van winkelen zonder kassa’, aldus Albert Heijn. De winkelketen noemt de plek voor Schiphol Plaza een mooie testlocatie vanwege het grote aantal passanten. In die twee maanden wordt verder getest om de techniek en klantervaring te verbeteren.

 Zie hier een fotoverslag van het bezoek dat Twinkle aan de digitale winkel bracht.