Twinkle | Digital Commerce

Groeigeld voor Boldking

2019-11-22
20001125
  • [nieuws]
  • 1:13

Boldking heeft nieuw kapitaal opgehaald voor zijn scheerstrijd met Gilette en Wilkinson Sword. De Twinkle100-speler wil internationaal opschalen.

Het Financieele Dagblad schrijft vandaag over de kapitaalinjectie in het Amsterdamse bedrijf, dat in 2013 werd opgericht. Het groeigeld komt van het Nederlandse Slingshot Ventures, dat al eerder in Boldking investeerde, het Britse Jamjar Investments en een aantal private investeerders.

Boldking verkoopt scheermessen van eigen makelij, voornamelijk in abonnementsvorm. ‘Wij zijn het enige onafhankelijke scheermerk ter wereld’, aldus medeoprichter Rochi Darrazi tegen het FD.  

Half miljoen klanten

Boldking bediende naar eigen zeggen al ruim een half miljoen klanten in elf landen. Met een Nederlandse omzet van 7,5 miljoen euro online omzet in Nederland bezet het bedrijf plek 222 in de Twinkle100. Alle internationale activiteiten worden vanuit ons land aangestuurd, want Darrazi gelooft in een centraal model: ‘Als je in Italië belt naar customer service, dan kom je uit in Amsterdam en word je geholpen door een Italiaanse native spreker. Dat doen we omdat we één merkidentiteit willen bouwen. Satellietkantoren vormen daarbij een risico’, aldus de ceo deze zomer.

Lees ook: Rochdi Darrazi over de purpose van Boldking (Marketingfacts, 12 augustus)

Online speelveld

Volgens Darrazi zit er nog heel veel rek in de business, omdat het online omzetaandeel in scheermesjes jaarlijks groeit, maar het leeuwendeel (93 procent zei hij in augustus) nog altijd offline wordt gekocht. Op het online veld concurreert hij onder andere met de Dollar Shave Club, die medio 2016 werd overgenomen door Unilever.