Net als twee jaar geleden is bol.com gisteren uitgeroepen tot ‘ABN AMRO Retailer of the Year the Netherlands’. Zooplus won de prijs voor de beste webshop.
Op landgoed Duin & Kruidberg te Santpoort werden de belangrijkste van de door ABN Amro gesponsorde retailjaarprijzen uitgereikt. Het gala volgde op de uitreiking van de 57 categorieprijzen aan respectievelijk winkelketens (30 stuks) en webshops (27), zes weken geleden.
Pearle Opticiens, zooplus en bol.com
De winnaars dongen mee naar de hoofdprijzen, die gisterenavond werden overhandigd aan Pearle Opticiens en zooplus, de snel groeiende nummer 26 van de Twinkle100. De aanvoerder van die lijst, bol.com, mocht de hoofdprijs in ontvangst nemen; het e-commerce bedrijf neemt de titel ‘Retailer of the Year’ weer over van Action.
Het roept de vraag op waarom bol.com wel met de overall-prijs, maar niet met de ‘ABN AMRO Webshop Award the Netherlands 2019-2020’ (prooi voor zooplus) naar huis ging. Marianne de Kruijf reageert namens de organisatie: 'Dit jaar hebben we een nieuwe methode ingezet om de "Retailer of the Year" prijs te bepalen. We kijken hierbij niet meer naar kanalen, maar naar het totale merk. Om deze prijs te bepalen is een consumentenpanel ingezet, waarbij middels een ranking bepaald werd wie de beste retailer van Nederland is (onder de categoriewinnaars, AvO).'
Vakprijzen voor Evert de Goede, Jumbo en Lush
In Santpoort werden gisteren ook vakprijzen uitgereikt voor de beste retail executive en het beste managementteam in de Nederlandse retail. Deze titels gingen respectievelijk naar Evert de Goede (Hornbach) en het team van Jumbo. Lush werd uitgeroepen tot ‘ABN AMRO Sustainable Retailer of the Year 2019-2020’.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Bol.com opnieuw 'Retailer of the Year'
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.