Bol.com en de Nederlandse e-commerce activiteiten van Ahold Delhaize (waaronder Ah.nl, Etos.nl Gall.nl) zijn opnieuw belangrijk voor de groei van Ahold Delhaize. Ze tonen een stijging van bijna 31 procent, tot 845 miljoen euro.
Als gekeken wordt naar bol.com alleen, steeg de bruto online omzet (gerapporteerd als ‘net consumer online sales’) met 34 procent. Dit is inclusief de verkopen van de partners van bol.com. De omzet van de partners steeg met ruim 50 procent (zie tabel). Als het om de netto online omzet gaat (exclusief de partners van bol.com), is er een groei te zien van 23,1 procent tot 588 miljoen euro. Dat betreft het online omzetgroeicijfer voor alle e-commerce activiteiten van Ahold Delhaize die vanuit de Benelux worden aangestuurd.
De bruto online omzet van heel Ahold Delhaize groeide met 29,5 procent.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Bol.com stuwt online groeicijfer Ahold Delhaize
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.