Twinkle | Digital Commerce

Michel Schaeffer, oud-marketingdirecteur bol.com, overleden

2019-08-23
1000561
  • [nieuws]
  • 1:03

Michel Schaeffer, voormalig marketingdirecteur van bol.com, is afgelopen woensdag 21 augustus op 51-jarige leeftijd overleden. Hij was enkele maanden ziek.

In 2001 begon Schaeffer als marketingdirecteur bij bol.com. Daar was hij verantwoordelijk voor de marketing en propositie-ontwikkeling van het bedrijf. Ook ontwikkelde hij aan het platform bol.com door ‘Verkopen via bol.com’ te introduceren en zorgde hij ervoor dat de winkel ook in Vlaanderen populair werd.

In 2015 vertrok Schaeffer bij het bedrijf, om zich meer te gaan richten op startups. Over zijn tijd bij bol.com schreef hij een boek: ‘Het geheim van bol.com’. Dat boek verscheen eind 2017. ‘Ik heb het geschreven vanuit mijn eigen perspectief en mijn persoonlijke herinneringen aan de ruim veertien jaar dat ik bij bol.com werkte’, vertelde hij destijds.

Vorig jaar was Schaeffer nog enkele maanden als interim ceo werkzaam bij fonQ na het vertrek van Joost Wels.

Algemeen directeur Huub Vermeulen: ‘Michel was een absoluut marketing-vakman en veel elementen van het huidige bol.com merk zijn nog rechtstreek te herleiden naar de ideeën van Michel. Daarnaast was hij als directielid breed betrokken bij bol.com en had hij een sterke strategische visie waarmee hij de richting van bol.com gedurende 14 jaar mede heeft bepaald. We gaan een fantastische oud-collega, maar vooral een geliefd mens missen.’