Niet het aanbod of levering op dezelfde dag, maar lage bezorgkosten zijn een belangrijke overweging voor consumenten bij het doen van online boodschappen.
Dat blijkt uit het onderzoek ‘What’s Happening Online’ van RuigRok NetPanel onder 2.611 consumenten. De meerderheid (62 procent) van de consumenten die weleens online hun boodschappen bestelt, kiest daarbij voor een super die weinig bezorgkosten rekent. Ook de bezorgtijden (56 procent) vindt men belangrijk bij de keuze voor een online super.
Duurzame levering
Of de boodschappen op een duurzame manier bezorgd worden, vinden consumenten vooralsnog niet belangrijk. Slechts 13 procent van de online shoppers van boodschappen vindt het van belang als hun bestelling om een groene manier bij de voordeur aankomt.
Vooral consumenten met een druk leven bestellen de boodschappen weleens online. Millennials zijn de generatie die dat het meest doen. 40 procent van hen heeft weleens hun boodschappen online gedaan. En ook het online bestellen van avondeten doen de millennials met 63 procent het meest.
Dag Mijke, bedankt voor je reactie. Inmiddels aangepast.
Terecht dat klanten het meest letten lage leverkosten, anders kun je bijna net zo goed zelf naar de winkel gaan. Ik bestel bijna nooit online, tenzij ik een goede deal tegenkom op websites als https://www.spydeals.nl/. Daar kwam bijvoorbeeld een actie van de Plus voorbij waarmee je geen verzendkosten hoefde te betalen over je online bestelling. Dan wordt online boodschappen doen pas echt interessant.
Wie heeft dit onderzoek eigenlijk betaald?