Twinkle | Digital Commerce

Yoox Net-a-Porter maakt Instagram-accounts shoppable

2019-05-15
1119687
  • 0:58

Yoox Net-a-Porter laat klanten binnenkort op Instagram te bestellen, kondigde topman Federico Marchetti aan op het World Retail Congress.

‘Binnen enkele dagen’ kunnen volgers van de accounts van Net-a-Porter (3,5 miljoen stuks) en Mr Porter (1 miljoen) voorbijkomende artikelen direct kopen op Instagram, zonder de app te hoeven verlaten (zoals nu nog wel moet voor de Instagram-shop op Net-a-porter.com). Zo wordt de sociale winkelervaring van fashionista’s 'meer instant en seamless’, aldus Marchetti gisterenmiddag.

Checkout op Instagram

Instagram presenteerde onlangs een eigen checkout, waar pilot-partner adidas al de nodige vruchten van wist te plukken. Ook onder andere Burberry, H&M, Nike, Prada en Zara staan op de lijst met launching partners, net als Net-a-Porter dus.

Insta brands

Fusieonderneming Yoox Net-a-Porter, ‘the world's leading online luxury fashion retailer’ naar eigen zeggen, gebruikt Instagram ook als sourcing-kanaal. Deze week werd bekend dat Net-a-Porter het assortiment van zeven succesvolle ‘Insta brands’ in zijn virtuele schappen zal opnemen. Het zijn labels van minder gerenommeerde designers die eigenhandig een publiek hebben weten op te bouwen op het sociale netwerk. Nu krijgen ze er een grote etalage voor hun producten bij.