Twinkle | Digital Commerce

Meer omzet, winst en klanten voor Alibaba

2019-05-15
1000562
  • [nieuws]
  • 0:60

De Chinese e-commercereus Alibaba heeft in zijn afgelopen fiscale jaar, dat op 31 maart eindigde, een omzet van 56,1 miljard dollar behaald, een groei van 51 procent ten opzichte van het jaar ervoor. Onder de streep namen de winstcijfers ook toe.

De nettowinst komt namelijk uit op 11,9 miljard dollar. Dat is ruim 2 miljard meer dan vorig jaar. Het bedrijf is dan ook tevreden met deze ‘steady’ groei, vertelt cfo Maggie Wu. ‘Dit stelt ons in staat om onze kernactiviteiten te versterken, te investeren in nieuwe bedrijven en waarde te creëren voor onze klanten.’

Klanten

Die klanten konden het afgelopen jaar de Chinese marktplaats goed vinden. In het afgelopen jaar hebben 654 miljoen consumenten gebruikgemaakt van de marktplaatsen van het Chinese platform. ‘Alibaba wordt steeds meer een synoniem voor de dagelijkse consumptie in China', vervolgt ceo Daniel Zhang. ‘Waardoor onze basis groeit naar 654 miljoen actieve consumenten en we de penetratie in minder ontwikkelde steden uitbreiden.’

Net als bij Amazon wordt ook bij Alibaba de cloud-divise steeds belangrijker. Daar steeg de omzet met 76 procent naar 1,1 miljard dollar.