Twinkle | Digital Commerce

Lightspeed lanceert loyaliteitsprogramma

2019-04-17
1000562
  • 0:53

Lightspeed heeft een loyaliteitsprogramma gelanceerd. Aangesloten retailers kunnen hiermee klanten punten laten sparen en krijgen daarnaast meer manieren om te communiceren met de consument.

Volgens het bedrijf geeft Lightspeed Loyalty, zoals het programma heet, ondernemers de kans om herhaalbezoeken te stimuleren, klanten te belonen en op deze manier het kantenbestand uit te breiden. ‘We geven ondernemingen de tools om barrières te doorbreken en sterke klantrelaties te creëren door herhaalbezoeken te stimuleren. Op deze manier stijgt de omzet, onafhankelijk van het seizoen’, aldus ceo Dax Dasilva.

Sparen en communiceren

Concreet kunnen retailers klanten punten laten sparen en laten inruilen voor beloningen met het spaarprogramma. Daarnaast kunnen ondernemingen geautomatiseerde campagnes middels SMS en mobiel pushmeldingen creëren. Ook het sturen van aanbiedingen moet met de komst van Lightspeed Loyalty een stuk eenvoudiger en uitgebreider worden, zo klinkt het. Tot slot krijgen de aangesloten ondernemingen beter inzicht in het uitgavepatroon van de klant. Volgens Lightspeed kan men dankzij een duidelijk overzicht van de klantuitgaven het menu, de selectie, prijzen en promotionele planning verbeteren.