Twinkle | Digital Commerce

FonQ verkleurt: blauw wordt oranje

2019-04-18
1000562
  • 1:26

Online woonwinkel fonQ beschikt sinds kort over een nieuwe huisstijl. Het logo van de nummer 31 van de Twinkle100 is in het nieuw gestoken, inclusief nieuwe kleur: oranje.

‘Het fonQ logo heeft een nieuw jasje gekregen! Ook de blauwe kleur heeft plaatsgemaakt voor een warme tint’, zo laat fonQ weten. De webshop gaat de nieuwe huisstijl langzaam maar zeker verder uitrollen. De website van het bedrijf is inmiddels al oranje gekleurd, en ook buiten is de nieuwe huisstijl al te bewonderen. In het kader van het aankomende paasweekend heeft fonQ meerdere abri’s op verschillende woonboulevards geplaatst met het nieuwe fonQ-logo en kleur.

‘Onderdeel van rebranding’

Een woordvoerder laat desgevraagd aan Twinkle weten: ‘We hebben ervoor gekozen om niet in één keer groots alles aan te passen, maar dit gefaseerd te doen. Het is het streven om alles voor september aan te passen.’ Volgens de zegsvrouw is de nieuwe huisstijl onderdeel van een rebranding van fonQ. ‘Naar aanleiding van de gewijzigde propositie hebben we onze huisstijl onder de loep genomen en kwamen we tot de conclusie dat deze onvoldoende aansloot.’

Daarmee komt er dus een einde aan het bekende blauwe logo van de woonwebwinkel. Enkele jaren geleden lanceerde fonQ nog een vernieuwde .nl-website. Destijds werd de toenmalige webwinkel en mobiele site samengebracht tot één platform.

Specialistische marktplaats

Vorig jaar lanceerde fonQ nog een specialistische marktplaats. In gesprek met Twinkle liet ceo Antoine Brouwer destijds weten: ‘Het gaat harstikke goed, er is veel interesse vanuit de markt. We werken nog steeds op invitation only-basis, een gesloten marktplaatsmodel dus, en voegen bepalende merken toe aan het assortiment.’ In het persbericht laat Brouwer nu weten nog steeds wekelijks nieuwe verkooppartners aan het platform toe te voegen.