Fonq heeft een vernieuwde .nl-website gelanceerd. Het bedrijf heeft de ‘oude’ webwinkel en zijn mobiele site samengebracht, en gaat verder met één responsive platform. ‘De strijd onder retailers wordt tegenwoordig uitgevochten op telefoons’.
Ceo Patrick Kerssemakers is blij met het resultaat. ‘We kunnen nu een veel rijkere ervaring op smartphones bieden dan in het verleden. Dat is ook nodig, want smartphones zijn steeds meer een verlengstuk van gedachten en daardoor de start van koopgedrag’, laat hij optekenen in een persbericht. Ruim de helft van het verkeer naar Fonq.nl komt van mobiele apparaten. Smartphones tekenen voor 30 procent van de traffic.
Verder bouwen
De website is in samenwerking met Netivity vernieuwd. De nieuwe frontend brengt het oude platform en de mobiele website samen, schrijft de online retailer. ‘Het oude platform blokkeerde veel ideeën. Nu dat probleem verholpen is, kunnen we eindelijk weer verder bouwen’, zegt Kerssemakers. ‘We zijn nog maar net begonnen.’
Buitenlandse sites
De buitenlandse websites van Fonq (België, Frankrijk, Oostenrijk en Duitsland) zijn nog op de oude manier opgebouwd. Deze worden later vernieuwd, meldt een woordvoerster aan Twinkle. 'De focus ligt nu nog steeds op Fonq.nl en het testen/verbeteren van het vernieuwde platform.'
Mooi magazine
Fonq lanceerde vorige week 'Mooi magazine'. Het verschijnt vier keer per jaar in een oplage van tweehonderdduizend stuks. ‘Met de komst van Mooi magazine kunnen wij ons merk meer laden en koppelen aan wonen, koken en lifestyle’, aldus Kerssemakers.
Ziet er keurig uit en zit zo te zien prima in elkaar. Gefeliciteerd FonQ!
Mocht je meer achtergrond informatie willen, dan biedt dit bericht misschien uitkomst: http://www.netivity.nl/fonq