Twinkle | Digital Commerce

Flinders werkt aan visual search

2019-04-18
1645792
  • [nieuws]
  • 1:03

Flinders komt met de optie om te zoeken op beeld. ‘Als je een leuke stoel ziet in de lobby van een hotel, kun je zo zien of ‘ie bij ons te koop is.’

Dat zei Geert-Jan Smits vanochtend op What’s going on in Retailing. Visual search is in opkomst, signaleert hij, onder andere gevoed door online prikbord Pinterest. Volgens de oprichter en mede-eigenaar werkt Flinders samen met vaste partner Tweakwise aan de nieuwe functionaliteit.

Specialisme

Flinders, onlangs winnaar van de Shopping Awards Vakprijs in de categorie Home & Living, positioneert zich als specialist op de interieurmarkt. Daar ligt de toekomst van het snelgroeiende bedrijf in een retailwereld die meer en meer door platforms wordt gedomineerd. 'Specialisten kunnen het verschil maken en hard groeien', zei Smits. 'Wij verkopen sfeer, via alle denkbare klanalen.'

Speerpunten

Smits vertelde vanochtend dat Flinders verschil wil maken in de oriëntatiefase, zoals met fysieke vestigingen, printmagazines, adviseurs aan huis en straks visual search, en daarnaast in de 'ontzorgingsfase'. De nummer 156 in de laatste Twinkle100 wil daartoe onder andere actiever klusdiensten aanbieden. ‘We gaan behangen, verven, vloeren leggen en lampen ophangen. Dat doen we al mondjesmaat, maar daar gaan we sterker op inzetten.’