Sinds de introductie van een specialistische marktplaats verkopen meer dan zestig retailpartners bij fonQ. De woonshop is tevreden met die beslissing en de uitbreiding die zijn assortiment daardoor kreeg.
Dat zegt ceo Antoine Brouwer in gesprek met Twinkle. ‘Het gaat hartstikke goed, er is veel interesse vanuit de markt. We werken nog steeds op invitation only-basis, een gesloten marktplaatsmodel dus, en voegen bepalende merken toe aan het assortiment. Hoewel dat qua thematiek binnen het Home & Living-segment blijft, is er veel verdieping ontstaan binnen onze productcategorieën.’ Brouwer benadrukt die focus: ‘We willen geen online warenhuis zijn, maar de specialist voor in en om het huis. We investeren in diepte, niet in breedte.’
Geen fulfilment
De sellers die fonQ heeft aangesloten, zijn voornamelijk de grotere merken. Het bieden van fulfilmentdiensten, bijvoorbeeld vanuit het aanstaande nieuwe magazijn, is dan ook geen prioriteit bij de nummer 31 van de Twinkle100. ‘Onze partners dragen zelf zorg voor fulfilment, onder hen is daar geen behoefte aan. Maar we sluiten natuurlijk niets uit.’
Magazijn
Het magazijn dat momenteel gebouwd wordt op het Utrechtse bedrijventerrein Lage Weide, opent komend voorjaar de deuren, vertelt Brouwer. ‘Dan voegen we onze activiteiten samen vanuit de vier dc’s waarmee we nu werken. We groeien hard en zijn eraan toe om naar het nieuwe, grote pand te verhuizen.’ De aanstaande locatie biedt 22.000 vierkante meter vloeroppervlak en 4.000 meter kantoorruimte.
Lees ook: 'Vtwonen terug bij fonQ' (17-12-'18)
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Ruim zestig externe verkooppartners bij fonQ
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.