Zalando gaat zijn private labels bundelen. De huidige private label unit, zLabels genaamd, wordt daardoor per 1 april opgeheven.
Het bedrijf laat weten vanaf die datum met een aanvullende assortimentsstrategie te komen voor huismerken en partnermerken. De huidige elf private label-merken blijven voorlopig nog wel bestaan, maar worden later beoordeeld. ‘Deze aanpak stelt ons in staat om onder één dak samen te werken, met een strategische richting die meer complementair zal zijn aan onze partnermerken’, verklaart co-ceo David Schneider.
Gat opvullen
Merkenbouwer zLabels werd in 2010 opgericht om het gat op te vullen in het assortiment van de nummer 3 van de Twinkle100. Dat gat bestond uit producten die niet door de partnermerken van de retailer werden aangeboden. ‘In de afgelopen tien jaar is ons bedrijf aantrekkelijker geworden voor zowel klanten als merken’, stelt Schneider nu. ‘Onder meer omdat we toegewijd zijn aan onze platformstrategie, hebben we besloten ons assortiment, inclusief onze eigen labels, te verfijnen.’
Enkele jaren geleden besloot Zalando zLabels nog meer los te zetten van de rest van het bedrijf. Externe platformen als Asos, Amazon en Tmall werden ingezet om verkoopt te stuwen. Jan Wilmking, die verantwoordelijk is voor zLabels, gaf destijds aan veel mogelijkheden te zien in de verkoop via die platforms.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Zalando stopt met eigen merkenbouwer zLabels
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.