Twinkle | Digital Commerce

Bart Kuppens verruilt Unilever voor e-Luscious

2019-03-14
1680945
  • [nieuws]
  • 1:42

E-Luscious heeft een nieuwe topman gevonden in de persoon van Bart Kuppens. Hij komt van Unilever, waar hij onder andere verantwoordelijk was voor digitale transformatie.

Sinds medio 2017 gaf Kuppens leiding aan de Europese activiteiten van de Dollar Shave Club, een veelbesproken acquisitie van Unilever. Daarvoor was hij vice-president digital transformation bij het levensmiddelenconcern, dat e-commerce als groeimotor ziet.

Bart Kuppens werkte in totaal vijfeneenhalf jaar bij Unilever, eerder was hij ruim veertien jaar actief bij Procter & Gamble. Met Wijncollectief.nl houdt hij daarnaast al twintig jaar een webwinkel in de lucht. Vanaf mei gaat hij de grootste online wijnwinkel van Nederland aansturen, onder meer. ‘Soms komt er iets op je pad waar je gewoon ja tegen wil zeggen’, zegt hij over zijn overstap. ‘Mooi om van je passie voor wijn je professie te kunnen maken.’

Opvolger van Gert van de Weerdhof

Bij e-Luscious is Kuppens de opvolger van Gert van de Weerdhof, die op interim-basis de ceo-rol vervulde. Van de Weerdhof, voormalig wehkamp-topman, treedt toe tot de raad van commissarissen. Hij laat optekenen: ‘Met de benoeming van Bart brengen we twee werelden bij elkaar, die van wijn en e-commerce. Dat is toch een bijzondere combinatie.’

Nog maar het begin

Volgens Kuppens staat de online verkoop van wijn- en koffie nog maar aan het begin: ‘Alle markttrends onderschrijven de verschuiving. De consument wil meer gemak en een meer persoonlijke ervaring. Met onze kennis, datagedreven aanpak en ons brede aanbod kunnen we dit als geen ander aanbieden. En bovendien op een kostenefficiënte manier ingericht en dus voor een aantrekkelijke prijs.’

Spike Huisman

E-Lusious wil tot 2022 groeien naar een omzet van 150 miljoen euro. Onlangs lijfde het e-commerce bedrijf al de senior category manager wijnen bij Albert Heijn in; Spike Huisman werkt sinds deze maand als labelmanager voor Wijnvoordeel.nl, de nummer 49 van de Twinkle100. Tot het portfolio van e-Luscious, sinds enkele jaren in handen van Gilde Equity Management, behoren ook webwinkels als Wijnbeurs.nl, Colaris.nl en Koffievoordeel.nl.