De Dollar Shave Club komt volgend jaar naar Europa. Ceo Michael Dubin, die het Amerikaanse bedrijf achter het scheermesjesabonnement in 2011 oprichtte, sprak over ‘begin 2018’.
Dubin onthulde de expansie tijdens het event Shoptalk Europe in Kopenhagen. Of Nederland dan ook direct kan kennismaken met het lidmaatschap, is niet bekend. Naast geografische stappen, stond dit jaar al een uitbreiding van het assortiment op het programma. Zo zijn er onder andere grooming producten toegevoegd.
Nederlands tintje via Unilever
De Dollar Shave Club heeft al een Nederlands tintje door zijn huidige moederbedrijf Unilever. ‘We hadden helemaal niet de intentie om de Dollar Shave Club aan Unilever te verkopen toen we samen in december 2015 aan tafel gingen’, zei Dubin hierover. ‘We wilden bespreken hoe wij elkaar konden ondersteunen.’ Dit samenkomen resulteerde in een overname ter waarde van 1 miljard dollar.
Fysieke winkel
Ook onderzoekt het bedrijf momenteel de mogelijkheden voor een eerste fysieke winkel, maar ‘het is nog te vroeg om daar uitspraken over te doen.’ Volgens Dubin was het nooit de bedoeling om van de Dollar Shave Club een subscription model te maken. Dit businessmodel paste bij het bedrijf en zijn service naar klanten toe, vat hij het besluit samen.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Dollar Shave Club komt naar Europa
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.