Twinkle | Digital Commerce

E-commerce wordt belangrijke groeimotor Unilever

2019-02-01
1000562
  • [nieuws]
  • 0:56

E-commerce wordt waarschijnlijk goed voor de helft van de groei van Unilever. Dat verwacht de in januari aangetreden topman Alan Jope.

‘We zullen merken blijven kopen en verkopen, om ons nog meer in de snelgroeiende segmenten van de markt te manoeuvreren’, legt hij in gesprek met het FD uit. Volgens Jope investeerde Unilever de laatste tijd veel in huishoudelijke producten en persoonlijke verzorging. ‘Maar we zullen ook zeker voedingsmerken blijven kopen.’

Thuisbezorgen

Volgens de directeur is het bij de veranderende manier van aankopen doen door de consumenten van belang dat Unilever zich aan drie steekwoorden houdt: natuurlijke producten, prijsvechters en e-commerce. Op dat laatste vlak innoveert de multinational veel. Zo is Unilever op dit moment in Amsterdam bezig met een proef met het thuisbezorgen van Unox-maaltijden door maaltijdbezorger Thuisbezorgd.nl.

De omzet van het bedrijf kwam vorig jaar uit op 51 miljard euro, 5 procent minder dan in 2017. De nettowinst nam wel stevig toe, met 50 procent, naar 9,8 miljard euro. Dat kwam voor een deel door de verkoop van de margarinetak, met merken als Blue Band, Becel en Bona.