Twinkle | Digital Commerce

Succesvolle app benadrukt Subway's ambitie

2018-12-04
1000562
  • 0:57

Broodjesketen Subway lanceerde in mei dit jaar een nieuwe applicatie. Sindsdien groeit het aantal gebruikers maandelijks met minstens een kwart.

Dat stelt chief digital officer Carissa Ganneli in een interview. Volgens haar is de nieuwe applicatie van Subway niet bedoeld om meer downloads te genereren, maar om bestaande app-gebruikers sneller te laten kopen en daarvoor te laten terugkeren.

Herbestellen

Dat laatste wil Subway bereiken door de toevoeging van een aantal nieuwe features. Na de lancering in mei is de app iedere maand geüpdatet. Zo beginnen klanten die een sandwich willen bestellen met een voor geproduceerd broodje, in plaats van dat ze alle ingrediënten bij elkaar moeten zoeken. Daarnaast kunnen consumenten hun broodje nu een naam geven, een betaaloptie toevoegen aan het desbetreffende broodje en deze als favoriet opslaan. Op deze wijze kunnen zij met één druk op de knop het broodje later nogmaals bestellen.

In de toekomst ziet Ganelli ook veel kansen voor augmented reality binnen de applicatie. Volgens haar leent die techniek zich prima voor het samenstellen van broodjes. Ook bezorging per drone of autonome auto ziet zij als optie voor in de toekomst.