Twinkle | Digital Commerce

‘Sint bezorgt webwinkeliers ruim kwart meer omzet’

2018-11-16
39152202
  • [nieuws]
  • 1:01

Sinterklaas zorgt in de weken tot pakjesavond voor 25 tot 30 procent meer omzet dan in een gemiddelde week. Webwinkeliers krijgen het daarna nog drukker.

Dat stelt Thuiswinkel.org daags voor de aankomst van Sinterklaas. De belangenvereniging vraagt haar leden jaarlijks naar de eindejaarsverwachtingen en vervolgens naar de gerealiseerde verkopen.

Sinterklaas

Vorig jaar verhoogde de Goedheiligman de gemiddelde weekomzet van webwinkeliers met 31 procent, meldden Thuiswinkel.org en PostNL toen. De meeromzet was groter dan bij de voorafgaande peiling werd verwacht (25 procent). In de week voor pakjesavond 2017 leverde PostNL ruim 6,5 miljoen pakketten af, een record dat dit jaar zal worden verbroken. Overigens liet de Kerstman webwinkeliers vorig jaar nog harder lopen.

Kerstmis

Thuiswinkel.org verwacht dat de populariteit van Kerstmis dit jaar verder toeneemt; ‘De online bestedingen voor kerst kunnen een nog sterkere groei tegemoet zien’, schrijft de vereniging in haar Sinterklaasbericht. Black Friday, over precies een week, en Cyber Monday zorgen naar verwachting voor 20 procent meer omzet dan normaal. Het is en blijft voorlopig dus druk voor webwinkeliers en pakketvervoerders.

Lees ook:
* Pakketbezorgers blazen Sinterklaasstaking af (14 november)
* ‘Consument verwacht hogere kortingen op Black Friday’ (11 oktober)