Verkooppartners van bol.com genereerden het afgelopen kwartaal dagelijks 1,88 miljoen euro omzet. Dat blijkt uit de nieuwe kwartaalcijfers die Ahold Delhaize vanmorgen publiceerde.
De net consumer online sales die Ahold Delhaize met zijn online kanalen in Nederland boekte in het afgelopen kwartaal, kwamen uit op 647 miljoen euro. Bol.com en Ah.nl zijn verantwoordelijk voor 477 miljoen euro daarvan, 25,2 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar en 7,2 procent meer dan in het voorafgaande tweede kwartaal.
Meer marktplaats
Het overschot - 170 miljoen - komt voort uit Plaza-verkopen via bol.com, die inmiddels 26,3 procent van de online verkopen bij Ahold Delhaize vertegenwoordigen. Tijdens het derde kwartaal van 2017 ging het nog om 21,4 procent. In een jaar tijd is het marktplaatsaandeel in de online omzet van de groep dus met bijna vijf procentpunt toegenomen.
Buiten Nederland
De wereldwijde omzet van Ahold Delhaize kwam in de maanden juli - september uit op 677 miljoen euro. Het aandeel van de activiteiten in de Verenigde Staten bedraagt 185 miljoen euro, België droeg 12 miljoen euro bij.
Betere shopervaring
'Albert Heijn en bol.com bieden klanten een nog betere ervaring op het gebied van online winkelen, waar onder meer een naadloos inlogsysteem en gecombineerd abonnementsmodel deel van uitmaken', blikt het bedrijf terug op het afgelopen kwartaal. 'Beide merken startten ook met de verkoop van het Nederlandstalige Google Home-apparaat.'
Ja mooie cijfers maar omzet is nog geen winst. Nee lekker alles gratis verzenden en gratis retour De externe verkopers van bol mogen blij zijn als ze netto een paar procentjes over houden.
Je hebt er verstand van Nic..... Naar niet heus. N beetje slimme ondernemer verrekend gratis verzenden zijn retourquote natuurlijk in de prijs!
Het voordeel van het bol.com model is dat je daar tenminste met echte mensen te maken hebt en dat je rechtstreeks toegang hebt tot hun marktplaats team. Bij Amazon is dat zo frusterend, of je spreekt met iemand in India (die je dan 5 keer moet uitleggen wat je precies bedoeld) of je hebt te maken met een of andere robot applicatie die vaak foute beslissingen neemt. Wat dat betreft veel prettiger of met het bol.com team te werken.