Twinkle | Digital Commerce

Bol.com-verkopers goed voor 1,9 miljoen per dag

2018-11-07
1024512
  • [nieuws]
  • 1:15

Verkooppartners van bol.com genereerden het afgelopen kwartaal dagelijks 1,88 miljoen euro omzet. Dat blijkt uit de nieuwe kwartaalcijfers die Ahold Delhaize vanmorgen publiceerde.

De net consumer online sales die Ahold Delhaize met zijn online kanalen in Nederland boekte in het afgelopen kwartaal, kwamen uit op 647 miljoen euro. Bol.com en Ah.nl zijn verantwoordelijk voor 477 miljoen euro daarvan, 25,2 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar en 7,2 procent meer dan in het voorafgaande tweede kwartaal.

Meer marktplaats

Het overschot - 170 miljoen - komt voort uit Plaza-verkopen via bol.com, die inmiddels 26,3 procent van de online verkopen bij Ahold Delhaize vertegenwoordigen. Tijdens het derde kwartaal van 2017 ging het nog om 21,4 procent. In een jaar tijd is het marktplaatsaandeel in de online omzet van de groep dus met bijna vijf procentpunt toegenomen.

Buiten Nederland

De wereldwijde omzet van Ahold Delhaize kwam in de maanden juli - september uit op 677 miljoen euro. Het aandeel van de activiteiten in de Verenigde Staten bedraagt 185 miljoen euro, België droeg 12 miljoen euro bij.

Betere shopervaring

'Albert Heijn en bol.com bieden klanten een nog betere ervaring op het gebied van online winkelen, waar onder meer een naadloos inlogsysteem en gecombineerd abonnementsmodel deel van uitmaken', blikt het bedrijf terug op het afgelopen kwartaal. 'Beide merken startten ook met de verkoop van het Nederlandstalige Google Home-apparaat.'