Lidl behoort tot de tien grootste online productverkopers in Duitsland. De discounter was in zijn thuisland goed voor 594 miljoen euro webomzet vorig jaar.
Dat blijkt uit het onderzoek ‘E-Commerce Markt Deutschland 2018’, opgeleverd door bureau statista en retailinstituut EHI. Lidl bezet de zesde plek in het Duitse equivalent van de Twinkle100.
Duitse e-commerce top-10
Hieronder vind je de complete top-10, die wordt gedomineerd door Duitse bedrijven:
Boven alle Duitse namen staat Amazon schier onaantastbaar op nummer één. Volgens statista en EHI realiseerde het Amerikaanse bedrijf vorig jaar voor ruim 8,8 miljard euro aan productverkopen bij onze oosterburen, versus 8,1 miljard euro vorig jaar. Net als toen maken respectievelijk Otto en Zalando de top-3 compleet.
Lidl erin, Tchibo eruit
Achter de eerste drie ligt het allemaal dichter bij elkaar. Lidl is de enige nieuwkomer in de top-10, wat ten koste gaat van Tchibo. MediaMarkt meldt zich voor het eerst bij de bovenste vijf, nog wel achter webconcurrent Notebooksbilliger.de.
Lidl online in Nederland
Met zijn Nederlandse online omzet in 2017 maakt Lidl ook een vlammende entree in de nieuwe Twinkle100, die volgende week wordt gepresenteerd. Het bedrijf startte medio 2016 met de online verkoop van non-foodartikelen in ons land, op Lidl-shop.nl. Op de Duitse thuismarkt verkocht Lidl ook verswaren online, maar daar is de discounter mee gestopt.
Voor dit lopende jaar verwacht Lidl internationaal een miljard euro online omzet te kunnen boeken.
Lees ook: Wat brengt de nieuwe Twinkle100? (7 september 2018)
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Lidl stoomt op online
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.