Nieuwsbriefabonnees van Neckermann.de ontvingen afgelopen vrijdag een e-mail van het failliete bedrijf op hun virtuele deurmat. Daarin wordt gewezen op de mogelijkheid om producten met de vertrouwde service elders te kopen: bij Pearl.
Boodschap in de mail op het bestand van Neckermann.de: ‘Een bijzonder gunstig aanbod, zeer betrouwbaar, kwalitatief hoogwaardig en snel: deze eigenschappen heeft u als klant van Neckermann.de reeds op waarde weten te schatten. Daarom nodig ik u vandaag uit de wereld van het winkelen bij Pearl te ontdekken.’
Pearl
Pearl Agency is een verzendhuis met een breed assortiment van ruim 16.000 artikelen. Op een jaarlijkse lijst met Duitse online topverkopers van het EHI Retail Institute en Statista bezet het bedrijf de 24e plaats, met een omzet van 139,1 miljoen euro in 2011. Dat is een vijfde van de omzet die Neckermann.de afgelopen jaaromzet boekte.
Otto
Neckermann.de ging afgelopen september failliet, waarna Otto onder meer merk- en domeinnamen en klantenbestanden overnam. Volgens Etailment heeft Otto echter niets van doen met Neckermann's 'Werbemail aus dem Reich der Toten'. Dat is ook wel logisch, omdat Pearl een concurent is van Otto.
Klant als inventaris
Etailment concludeert dat klaarblijkelijk alles geoorloofd is om de schuldeisers van Neckermann.de te compenseren. Daarbij wordt de klant als een stuk inventaris verpatst: ‘Es kommt schließlich auf jeden Cent an. Jetzt wird eben das letzte Stück Inventar zu Geld gemacht: der Kunde.’
Neckermann.com
Benelux-organisatie Neckermann.com draait nog wel door. In Axivate Investments werd een partij gevonden die de activiteiten in de lage landen een impuls wil geven. Neckermann.com’s thuisbasis in Sint Jansteen moet ook plaats gaan bieden aan producten van andere webwinkels uit het (toekomstige) e-commerce portfolio van Axivate.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Pearl tipt klanten van failliet Neckermann.de
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.