Bezorgers die bij Amazon werken, worden tijdens hun werktijd scherp in de gaten gehouden door hun werkgever.
De Amerikaanse internetgigant Amazon zou neppakketjes in bezorgbussen leggen om te kijken of de bezorgers wel eerlijk zijn, dat melden ingewijden aan Business Insider. De dozen, die met een neplabel bedrukt zijn en een simpel artikel bevatten voor extra gewicht, leveren bij het inscannen een foutmelding op. In de regel moet de bezorger het pakketje dan terugbrengen naar het magazijn van de e-tailer óf het probleem melden bij de baas. Maar in de praktijk zou blijken dat bezorgers ook pakketten achteroverdrukken.
In een reactie meldt de e-tailer: ‘Controles maken deel uit van onze algemene kwaliteitsprogramma’s en worden willekeurig uitgevoerd.’ Amazon bezorgde vorig jaar wereldwijd vijf miljard pakketjes. Hoeveel pakketten jaarlijks worden gestolen meldt het bedrijf niet.
Delivery Service Partners
Enkele maanden geleden startte Amazon nog met een nieuwe bezorgnetwerk: Delivery Service Partners. Daarmee hoopt het bedrijf aan de toenemende vraag naar pakketleveringen te voldoen. Amazon is daarom op zoek naar honderden ondernemers die hun eigen bezorgbedrijf in de Verenigde Staten willen starten via Amazon.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
‘Amazon toetst integriteit bezorgers’
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.