Twinkle | Digital Commerce

Snapchat verbindt koopknop aan veelgebruikte AR-fotolenzen

2018-08-14
1000562
  • [nieuws]
  • 1:06

Snapchat breidt de mogelijkheden voor een koopknop op zijn platform uit. Sinds kort kunnen artiesten die niet alleen op hun pagina plaatsen, maar ook verwerken in de op augmented reality gebaseerde fotolenzen.

Eén van de eersten die gebruikmaakt van die mogelijkheid is Nicki Minaj, die haar nieuwste album 'Queen' promoot door halskettingen via de koopknop in de AR-lens aan te bieden. Wie via de app door de camera op zijn smartphone kijkt, ziet de knop verschijnen.

Die functionaliteit zet een aardige spotlight op de mogelijkheid tot kopen: dagelijks 'spelen' wereldwijd meer dan zeventig miljoen Snapchat-gebruikers met de AR-lenzen en doen dat gemiddeld drie minuten lang, volgens het sociale medium.

Shoppen op Snapchat

De shoppable AR-lens-functie is de nieuwste actie van Snapchat om online verkoop via zijn platform te stimuleren. Daar steekt het bedrijf al enkele jaren geld in. Dit jaar opende Snapchat een eigen shop met merchandise om in-app commerce te promoten. Onlangs verkocht Nike, als eerste merk na Snap zelf, zijn nieuwste sneaker 'Air Jordan 3 Tinker'. In juni bracht het sociale medium de Snap Pixel uit, waarmee adverteerders vanaf nu ook de gebruikers van de AR-lens kunnen volgen nadat zij een aankoop gedaan hebben.