Twinkle | Digital Commerce

Zalando neemt DeepAR over om 3D-strategie te versnellen

2025-04-08
1000562
  • [nieuws]
  • 0:53

De Duitse fashionretailer Zalando zet vol in op 3D-technologie en breidt zijn mogelijkheden uit met de overname van techbedrijf DeepAR.

Zalando werkt al langer aan 3D-initiatieven, zoals driedimensionale productafbeeldingen en een virtueel paskamerconcept dat vorig jaar werd gelanceerd. Met de overname van DeepAR wil het bedrijf volgens Drapers deze ontwikkelingen versnellen. DeepAR blijft als zelfstandige onderneming opereren, maar zal binnen het ecosysteem van Zalando bijdragen aan het schaalbaar maken van 3D-assets en -ervaringen op het platform.

Volgens Laura Toledano, general manager voor het VK, Ierland en Frankrijk, versterkt de technologie van DeepAR de online winkelervaring: ‘Het helpt ons om de kloof tussen fysiek en digitaal winkelen verder te verkleinen en klantrelaties te verdiepen.’

Ook George Berkowski, ceo van DeepAR, ziet kansen: ‘Binnen Zalando’s netwerk kunnen we werken aan Europa’s grootste catalogus van 3D Digital Twins en AR try-ons, en versnellen we onze strategische doelen.’

De overname past binnen een bredere trend waarin e-commercespelers investeren in beleving en visualisatie, met als doel conversie en klanttevredenheid te verhogen.