Select-abonnees van bol.com kunnen nu alle artikelen uit de webwinkel ‘gratis’ thuis laten bezorgen. Ook worden hun retouren desgewenst kosteloos opgehaald.
De lijstaanvoerder van de Twinkle100 verzendt orders vanaf 20 euro standaard gratis, aan iedereen. Sinds de intrede van zijn abonnementsmodel Select, vorig voorjaar, kunnen klanten ook de levering van kleinere orders afkopen, mits deze zijn voorzien van het Select-label, waarop ook andere premium logistieke services van toepassing zijn.
Bij de introductie ging het om ruim driehonderdduizend verschillende producten, ‘meer dan de gecombineerde winkelvoorraad van een stad als Utrecht’, aldus de toenmalige algemeen directeur Daniel Ropers tegen Twinkle. Een Select-abonnement kostte destijds 14,99 euro.
'Financiële investering'
Voortaan genieten Select-abonnees van gratis bezorging op alle circa 16 miljoen producten van bol.com, 'van tandpasta tot televisie', ook als ze geen Select-label dragen (lees: niet bij bol.com zelf liggen opgeslagen). Ze betalen nu 9,99 per jaar voor de voordeelbundel, een prijs die voorlopig gelijk blijft.
Algemeen directeur Huub Vermeulen verklaart namens de 'beste winkel van Nederland': 'De lage prijs van 9,99 euro voor verzending het hele jaar door kunnen we bieden door een eigen financiële investering. Hierdoor laten we e-commerce nog verder groeien. En dat zien we nu al terug; het gemiddeld aantal bestellingen bij Select-klanten neemt toe en zij kiezen tot zes keer vaker voor onze extra bezorgopties.'
Retour Ophalen
Behalve van gratis verzending genieten Select-leden van een waaier aan andere voordelen (pdf), waaronder same day delivery, avond- en zondagbezorging zonder meerkosten, op gelabelde artikelen. Voor dat tientje per jaar voegt bol.com er vandaag nog een nieuwe service aan toe: retouren gratis thuis laten oppikken. 'Retour Ophalen' is beschikbaar voor de ruim 4 miljoen artikelen die bol.com zelf via PostNL verstuurt. De ophaaldienst ging eerder van start als pilot in en rond Amsterdam en komt nu beschikbaar voor trouwe klanten in heel Nederland.
Lees ook
* Bol.com verlaat cut-off tijd Vandaag Bezorgd (10 juli 2018)
* Bol.com test twee-uursbezorging (25 januari 2018)
Ik blijf me hierover verbazen het "Kost wat kost" willen blijven groeien. Postnl publiceert vorige week een tegenvallend resultaat en wil dat zelfs de politiek ingrijpt. Laat consumenten nou gewoon betalen voor een verzending. Zo komt Postnl ook niet onder druk te staan en kan de postbezorger normaal betaalt worden waarmee ze tevredenen zullen zijn wat dan weer beter is voor de service tijdens het afleveren.