De lokale online verkopen van Ahold Delhaize zijn in het tweede kwartaal flink gegroeid. De e-commerce activiteiten van Albert Heijn Online en bol.com in Nederland en België leverden een inkomstengroei van 28,9 procent op.
De teller bleef staan op 596 miljoen euro, inclusief de marktplaatsactiviteiten van bol.com. Zonder deze third party sales wordt 445 miljoen euro aan omzet genoteerd. In totaal behaalde Ahold Delhaize in Nederland een omzet van 3,5 miljard euro. In al zijn markten is dit 15,5 miljard euro.
5 miljard euro online
Nu de cijfers van het tweede kwartaal bekend zijn, kan ook op het eerste halfjaar bij Ahold Delhaize worden gereflecteerd. De grootgrutter behaalde in Nederland 1,156 miljard euro aan net consumer online sales. De e-commerce uitgaven zijn daarmee ruim - 28,6 procent - toegenomen ten opzichte van het eerste halfjaar van 2017. Ahold Delhaize streeft naar een online omzet van 5 miljard euro in 2020.
Plaza
Verkopen die via bol.com’s Plaza werden gedaan, namen afgelopen kwartaal met 40 procent toe. Het vorige kwartaal was dit nog 47 procent. Destijds was de categorie consumentenelektronica het grootst. Nu groeide de marktplaats voornamelijk in de categorie huisdieren, onder meer veroorzaakt door de volledige integratie van het assortiment van Pet’s Place, eerder dit jaar.
Ach ja maar pas op alles is te duur, personeel mag geen uur meer werken die al jaren in dienst zijn en dat voor een miljoenen bedrijf, je bent al gauw TE oud maar als je morgen het loodje legt op.je 25ste dan ben je te jong. AH moet zich schamen maar de mentaliteit van een 15 jarige om een winkel naar de klote behelpen dat mag wel en kwaliteit is niet eens meer belangrijk. Alleen maar geld geld geld.