Verkopen via bol.com's Plaza stegen in het eerste kwartaal van dit jaar met 47 procent. Consumentenelektronica is inmiddels de grootste productcategorie op het platform.
Dat meldt Ahold Delhaize vanmorgen in een tussentijds handelsbericht. Daaruit blijkt dat online verkoop wederom het hardst groeiende onderdeel van het bedrijf vormt. De totale verkoop zakte met 5,9 procent nominaal ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Een sterkere dollar ligt daaraan echter ten grondslag; volgens Ahold Delhaize is de omzet juist met 2,5 procent toegenomen. De e-commerce verdiensten zaten flink in de lift en groeiden met 18,4 procent naar 761 miljoen euro.
Nederland
Gespecificeerd voor Nederland noteert Ahold Delhaize 564 miljoen euro aan online orders bij bol.com en ah.nl. In de eerste drie maanden van dit jaar. Dat komt neer op een toename van 28,3 procent. Investeringen in die groei drukten wederom op de operationele marge, die 4,9 procent betrof, maar exclusief bol.com op 5,6 procent uitkomt.
Bol.com
Inmiddels verkopen meer dan 20.000 bedrijven in Nederland en België via bol.com Plaza. Het aanbod van consumentenelektronica, uitgegroeid tot koploper, leverde 30 procent meer verkopen op in het afgelopen kwartaal. In de rapportage refereert Ahold Delhaize ook aan de door bol.com nieuwverworven titel 'Beste Winkel van Nederland 2018'.
Ambitie
Ceo Dick Boer is verheugd met de eerste balans van 2018: 'De omzet in het eerste kwartaal steeg 2,5 procent bij constante wisselkoersen tot 14,9 miljard euro, ondersteund door solide prestaties in onze fysieke winkels en de aanhoudende sterke groei van online bedrijven.' Volgens de topman streeft Alhold Delhaize naar een kleine vijf miljard euro aan totale online verkopen tegen 2020: dat komt neer op een ruime verzesvoudiging in minder dan twee jaar tijd.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Bol.com ziet handelsvolume 47 procent stijgen
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.