Twinkle | Digital Commerce

Bol.com brengt Bespaar Continu naar het web

2018-06-06
1455818
  • 1:14

Bol.com gaat Bespaar Continu ook aanbieden op zijn website, waarschijnlijk deze maand nog. De herhaalservice werd afgelopen najaar app only in de markt gezet.

Dat vertelde Gertjan Kleinhout, head of merchandising fmcg bij bol.com, vanmiddag op Food & E-commerce in Utrecht.

Met Bespaar Continu richt de Twinkle100-aanvoerder zich op de 1,2 miljoen Nederlandse jonge gezinnen. Klanten kunnen herhaalbestellingen plaatsen voor dagelijkse verzorgingsproducten als luiers, shampoo, kattenvoer en wc-papier. Kleinhout: ‘Niet per se de producten die heel leuk zijn om te shoppen, wel vervelend als je die dingen niet in huis hebt.’

Voordeel, gemak, ontzorging

Bespaar Continu moet klanten van bol.com allereerst voordeel opleveren (ze krijgen altijd korting, plus een combinatiekorting bij vijf producten of meer). De herhaalservice moet klanten daarnaast gemak opleveren (‘nooit meer zonder’) en zorgeloos zijn; gebruikers kunnen de dienst op ieder moment wijzigen of stopzetten.

Klantbereik

Volgens Kleinhout heeft de adoptie van Bespaar Continu de eigen verwachtingen van bol.com overtroffen. Hij sprak vanmiddag in Utrecht over tienduizenden (eerste) gebruikers. Door de uitbreiding naar ‘www’ wordt het klantbereik van de service minimaal vijf keer zo groot, vertelde hij. ‘Daar komt bij dat we straks alle beschikbare middelen op het gebied van marketing en crm kunnen inzetten.’

Campagne

Na de uitbreiding van Bespaar Continu moet een massamediale campagne de herhaalservice verder onder de aandacht brengen van het Nederlandse publiek.

Een interview met Gertjan Kleinhout over de ontwikkeling van Bespaar Continu lees je binnenkort op deze site.