Twinkle | Digital Commerce

Tesco trekt stekker uit non-food platform Direct

2018-05-24
1000562
  • [nieuws]
  • 1:01

Het lukt Tesco niet om zijn multichannel non-food platform Direct rendabel te maken. Daarom heeft de Britse super besloten de activiteiten ervan te staken.

Als gevolg daarvan staan zo'n 500 banen op de tocht. Tesco heeft besloten alle online verkoopactiviteiten te concentreren op Tesco.com, waar het naast boodschappen ook andere productgroepen slijt, bijvoorbeeld kleding. De supermarktketen ziet definitief geen soelaas meer in Tesco Direct, dat wordt aangeduid als een 'klein, verliesmakend bedrijfsonderdeel'.

Gemakkelijker bestellen

Het platform bestaat sinds 2006 en startte met een aanbod van meer dan 8.000 producten. Initiatiefnemers wilden het de Britse consument via die weg gemakkelijker maken non-food artikelen te bestellen. 'Deze beslissing was erg moeilijk om te maken, maar het is een essentiële stap om een ​​duurzamer non-food aanbod te ontwikkelen en ons bedrijf voor de toekomst te laten groeien', aldus Charles Wilson, ceo van Tesco.

Tesco Direct gaat op 9 juli uit de lucht; dan sluiten ook de deuren van het eigen distributiecentrum in Zuid-Oost Engeland, dat fulfilment van de orders verzorgde.