Twinkle | Digital Commerce

Jumbo: 'Pasen verdubbelt online omzet, offline 20 procent meer'

2018-03-28
1000562
  • [nieuws]
  • 0:56

De naderende Paasdagen zorgen voor een online omzetverdubbeling bij Jumbo. Dat verwacht de supermarktketen althans, tegenover een gemiddelde omzetstijging van 20 procent bij zijn fysieke winkels.

Zowel op jumbo.com als via de mobiele applicatie zullen deze week twee keer zoveel klanten bestellen, in vergelijking tot een reguliere week, denkt Jumbo. In tegenstelling tot bestellingen in de kerstperiode, schaffen consumenten hun paasboodschappen op het laatste nippertje aan: daarom zet de super flink in op inspiratie, zowel online als offline.

Feestdagendrukte

Het aantal consumenten dat online boodschappen doet, groeit gestaag. Met name tijdens de afgelopen decemberdagen was dat voelbaar; de bezorgdiensten van Albert Heijn en Jumbo werden toen overvraagd.

Emté

Naast de drukte rondom Pasen is Jumbo eveneens bezig met de verdeling van de Emté-winkels, samen met Coop. Gisteren brachten beide partijen naar buiten dat - onder voorbehoud - 79 Emté-vestigingen omgebouwd zullen worden tot Jumbo-filiaal; 51 komen onder de vlag van Coop.